Főoldal‎ > ‎

Cikkek


Tele volt "darazsakkal a Béla tér

Magyarorszag Vespa Klub, 2017. júl. 25. 22:53

AZ OLASZ „DARAZSAK” ÚTJA A VILÁGHÍRNÉV FELÉ

Magyarorszag Vespa Klub, 2017. ápr. 20. 6:36   [ 2017. ápr. 20. 7:19 frissítve ]

SAMA túra 2013 - Kalász

Magyarorszag Vespa Klub, 2013. jún. 19. 3:33   [ 2013. jún. 19. 3:34 frissítve ]


Az első igazi nagy túrám!

Péter Sisak, 2012. jún. 6. 0:07   [ 2012. jún. 6. 0:15 frissítve ]

Möderbrugg(A)-Szombathely-Verőce-Székesfehérvár-Möderbgugg(A)


Mintegy két év után elérhetővé vált, hogy ismét ott lehessek az országos vespa találkozón! A legfontosabb kérdés szerda este dőlt el, ugyan is kiderült már csütörtök útnak indulhatok! Mivel nem kis távról van szó szét tudtam bontani az utat két nagy etapra. Csütörtök Szombathely volt a cél ahol már klubtársam Sisak Peti várt. Délután fél háromkor "esett" ki a "kalapács" a kezemből , majd rögtön csomagolás és túrára felkészítés volt a program. Pontosan fél négykor vettem búcsút kis feleségemtől és indultam a nagy kalandra. Szerencsémre az idő elég elfogadható volt és szinte szárazon tudtam közlekedni napi célom felé. A GPS-t még nem kapcsoltam be mert úgy voltam vele amíg ismerem az utat addig nem merítem készüléket. Lobenig szinte minden jól ment , majd egy rossz irányt véve felkapaszkodtam az autópályára... :( és már nem volt vissza út a következő lejáratig, bizony repesztenem kellet a kamionok között, hogy ne legyek eltaposva. Na persze még matrica se volt a vason, tehát fúl "schwarz-ba" húztam a gázt jó 8 km-en keresztül. Mikor megláttam a "ausfart" táblát már megkönnyebbülve éreztem magam, de nyugodt mégse voltam, hiszen be volt kamerázva szakasz és tartottam retorziótól. Az első kúton meg is álltam némi "kerozint" vételezni, majd érdeklődtem a kiszolgáló személyzetnél, hogy ilyen esetben mire számíthatok. Megnyugtattak, ha nem állítottak meg a rendőrök akkor ne is foglalkozzak vele. Innen már bekapcsoltam a navigációt és esemény nélküli utat folytattam tovább. Este nyolckor érkeztem meg Szombathelyre ahol Peti már meleg vacsorával és egy pofa sörrel várt ;). 238 km négy és fél óra alatt. Az estét némi tervezéssel és kisebb szereléssel folytattuk , mert a gps töltését építette nekem ki a PX-re, hogy a jövőben ha hosszabb távra megyek ne legyen gond a készülék áramellátásával. Péntek reggel hét előtt már "kukorékoltunk" és letörten vettük tudomásul esik... Arra jutottunk, hogy ej ráérünk még az indulással, mert úgy voltunk vele időben fogunk Verőcére érni, sőt még talán a pénteki túrázók elé is tudunk menni. Szép komótosan tíz óra körül el is indultunk Pápa irányába Győrön át Komáromig. Ugyan is szépen elállt az eső, sőt még a nap is kidugta az orrát. Szinte Komáromig üldöztük azt a nagy felhőt amit végül sikerül is utolérnünk így áztunk is egy jó darabon. A komáromi "pause-t" szerény ebédeléssel töltöttük, majd célba vettük Szolvákiát , hogy levágjunk egy kicsit az útvonalból, és kicsit tovább színesedjen útitervünk. Szinte csak egyedül motoroztuk végig a szakaszt , mert alig volt forgalom a Felvidéken, amit Letkésnél el is hagytunk és már "csak" pár km választott el minket Verőcétől. Néha meg meg álltunk egy hívás erejéig, hogy (hol vagytok?)
a túra csapat elé kerüljünk.
Végül Nőtincsnél találkoztunk a pénteki alakulattal így már végre "konvojban" mehettünk a célba. Verőcére beérve, némi gondot okozott Csattogó Völgybe való bejutás ,mert nem szokott bejárat felé vittek minket , hanem az erdős oldal felé. Hát megrökönyödve láttuk hogy egy igen csak instabil saras erdei "ösvény" volt kijelölve. Bátraké és a régi vasaké a szerencse mindössze hárman vállaltuk a rázós feladatot. Egyes fokozat "ami jelenleg a terep menetet testesítette meg" és már dagonyáztunk befelé. :) Végül úgy érkeztünk be a táborba mint egy motorkrossz verseny áldozatai ,de sikerült! Gyorsan célba is vettük a büfét, hogy védőitalt vegyünk magunkhoz. Lassan a többiek is becsordogáltak a rendes bejáraton így már rá tudtunk készülni a szállás elfoglalásához és az esti mulatsághoz. Péntek estére jó húszan verődtünk össze és megkezdődött a 9. Vespa tali! Pontosan paradicsomos spagettivel, vizes palackos pálinkával és Indián Joe blúz estjével. A szombati nap reggel nyolc körül kezdődött a társaságnak, gyűrött arccal és reggelivel. Nem volt sok időnk már mindenki a berúgókart taposta mert menni kellet a szombati társaság elé Dunakeszire a Mile motor hadiszállására, ahol gyülekezett az össznépi vespa társaság. Mire beértünk a parkolóba már ott sorakoztak a "darazsak" és egy rövid köszöngetés után már úton is voltunk vissza Verőce felé , hogy ennek a csapatnak is átadjuk a szállást. Remek érzés volt "végigdöngetni" a kettes úton 40-50 vassal, mindenki ránk nézett ki utunkba esett, meg élmény volt belepillantani a tükörbe és hogy egy komplett "darázsfészek" jön mögöttem. Igazi élmény motorozás volt, menet közben trécselés, körforgalomnál az egyikünk mindig tartotta forgalmat , hogy a menet ne szakadjon meg a "kresz butasága miatt". Az érkezés után gyors pakolás és a brigád nagy része már indulhatott is az ebédet "megszerezni" Nagybörzsönybe , ezt már esőruhában mert folyamatosan esett. :( A 40 km-es etap és a helyszín is eső áztatta volt , de legalább az ebéd elköltése alatt nem áztunk, igaz akkor kell enni ha jól esik ;) A tányér babgulyás és bukta után már némileg szárazabb környezetben indulhattunk vissza a táborba. Mire visszaértünk még a nap is kisütött így remek alakalom volt megcsinálni a közös fotózást ami szokásos állj ide ,állj oda vezényléssel zajlott. Hipp-hopp és már vacsoráztunk is a tábor menzáján, majd szép lassan besötétedett és megérkezett nyári hideg este. Igen, vacogtunk is mert mindenki beöltözött a hideg ellen és a védőital is elkellet kinek vérmérséklete szerint. Az esti talpalávalóról Dj Gyula tartotta, de nagyon fakultatív volt a találkozó ezen része ki beszélgetett, motorozott ect. ect. ect.
Vasárnap reggel már dőltek el sorsok, ki hazafelé vette az irányt, ki a maggal tartott egy útólsó levezető túrával. Nekem egyik se jutott , mert Budapest felé vettem az irányt többed magammal, ahol még benéztem egy ebédre édesanyámékhoz, majd a verőfényes délután Székesfehérvár felé gurultam anyósomékhoz, hogy ott húzzam meg magam az utolsó szakaszig ami vissza vezet Möderbruggba. Hétfőn fél tizenegykor vettem nyakamba a majd 400 km-es utat ami a nyolcas úton vezetett vissza Ausztriába. Körmendig egy szuszra lenyomtam távot és egy órakor már egy csárdában ebédeltem felkészülve a végső fárasztó Alpok megmászásához.
Graz-ig remekül haladtam, de éreztem a vesztem mert nagyon sötét felhők bolyongtak felettem. Végül is az utolsó 100 km-et erős esőben tettem meg, igaz Köflach-nál már behúzódtam egy benzinkútra, mert nem éreztem magam biztonságban az erős esőzéstől. Fél óra várakozás és némi eső csillapodása után folytattam utam a 77-es hegyi úton ami egészen 1551 m magasig vitt fel, majd gurultam lefelé javarészt motorfékkel meg némi kontrázással. :) Végül este hétkor értem el a Möderbrugg táblát és ugrottam fejest egy kád forró vízbe ;)
  
200-as PX jól bírta az utat csak benzint és olajat kért átlagban 70-80-al haladtam ahol lehetett és teljesítettem öt nap alatt az 1254 km-.et. Így én lehettem aki a legtöbbet motorozott a 9. találkozón. Köszönet a Sisak Petinek a szállásért, Lórinak és Marcinak a találkozó szervezésért és mindazoknak akik ott voltak és csináltunk egy remek vidám hosszú hétvégét ami nem szolt másról mint a VESPA-ról és rólunk akik rajonganak ezért a márkáért.
 
 
 
Sziasztok TonyMonatana ;)

2012 május 1. - St. Corona

Péter Sisak, 2012. máj. 2. 1:32   [ 2012. máj. 2. 2:16 frissítve ]

   Nem így terveztük, de lett egy szabad május 1. délutánom. A kemencei szezonnyitóról már lemaradtam! Gyorsan elővettem az Ausztria térképemet és a zölddel jelölt (látványos) utakból összehoztam egy 200 km-es 'kört'. A célpont Aspang, St. Corona, Mönichkirchen,Ramssattel lett, mivel erre még nem jártam motorral és belefért egy délutánba. Nyugodtan, nézegetve haladtam a kiváló minőségű kis mellékutakon, szerpentineken.

A forgalom is ünnepi volt, sok veterán autóval, motorral és túramotorosokkal találkoztam. Az utak melletti fogadók teraszai tele voltak napozó vendégekkel, a parkolóik meg a pihenő 'lovakkal'.

Nekem ez jutott Kemence helyett. Hiányoztatok, de nem panaszkodok:)


A modulspecifikáció URL-címe nem található



Cady garage -vespamania

Magyarorszag Vespa Klub, 2012. febr. 23. 5:04

Deus ex machina

 5 hetet töltöttem Reggio Calabriában. Nyelv tanulással, munka kereséssel és relaxálással teltek a napjaim leginkább. Az utazást és a környék felfedezését igyekeztem háttérbe szorítani, mert úgygondoltam jobb volna minnél több időt ellébecolni olasz nyelvterületen. A rendelkezésemre álló pénzalap pedig fix volt.
Ehhez Calabria -mármint a lébecoláshoz- kiváló helyszín. Hisz azon felül, hogy gyönyörű és sokkal természetesebb minden mint északon, olcsóbb is. Ami már is egy ésszerű indok arra miért jó ötlet oda lemotorozni(:  tovább->

Ausztria, Leibnitz szezonzáró

Magyarorszag Vespa Klub, 2012. febr. 22. 23:19

A modulspecifikáció URL-címe nem található

Megvolt a Saisonausklang, 330 km össztáv két személlyel ! 

10 °C-ban indultunk és 10 °C-ban érkeztünk haza, de volt 7 °C köddel és 17 °C vezőfényes napsütéssel is.Ezek az értékek meghatározták az aktuális hangulatunkat is A 'rajtban' minimum 80 Vespát számoltunk! Végigjártuk az Austovespa szombati (akkor a rosz időjárás miatt lerövidített) 55km-es teljes programját, megkóstoltuk Moser borház kínálatát is. Ismét jól éreztük magunkat Ausztriában!



2010 október 9.

1-7 of 7